אלוף במיל' זיו: "המזח הוא הישג אסטרטגי לחמאס"

    בצלאל קאהן ודוד חכם No Comments on אלוף במיל' זיו: "המזח הוא הישג אסטרטגי לחמאס"

    אלוף במיל' ישראל זיו במהדורת הבוקר אם אתה משאיר את החמאס שם לשלוט הוא ישתקם. זה כמו בסבבים הקודמים אבל יותר ארוך. בעיני זה לא שווה את מחיר המלחמה. עדיף לא לדמיין מה היה מצבנו בלי האמריקאים. הבעיה הכי קשה היא הדחיינות של ראש הממשלה"

    צילום: Miriam Alster/FLASH90
    21:37
    15.05.24
    מוטי הלפרין No Comments on פרסום ראשון: הדיל המפתיע הוצע כבר לפני כמה חודשים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    האזינו>>>

    אלוף במיל' ישראל זיו, שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (שלישי): "הגענו לתוצאה שממנה אין כל כך לאן ללכת. ראש הממשלה צריך לקבל את ההחלטה. כל ניסיון לדחות אותה מחמיר את המצב. המומנטום מתפרק".

    זיו ציין כי "הדיון הוא לא צבאי אלא אסטרטגי מדיני. כיום זה רע מאוד אסטרטגית ומדינית להיכנס לרפיח. זו מלחמה כפויה. צה"ל עשה עבודה טקטית יוצאת מן הכלל, אבל אין פה אסטרטגיה מזהירה כי זה ארגון טרור ולא מדינה. אם אתה משאיר את החמאס שם לשלוט הוא ישתקם. זה כמו בסבבים הקודמים אבל יותר ארוך. בעיני זה לא שווה את מחיר המלחמה".

    על היחסים עם ארה"ב: "גם לביידן יש שיקולים. עדיף לא לדמיין מה היה מצבנו בלי האמריקאים. הבעיה הכי קשה היא הדחיינות של ראש הממשלה. המזח הוא הישג אסטרטגי לחמאס. חיילי צה"ל עלולים להיהרג בשביל נמל שישמש את חמאס. הכל בנוי על השגיאות שלנו. אם נתניהו מקבל עכשיו את ההצעה האמריקנית זה ישפיע באופן דרמטי על חמאס, יאחד סביבך את העולם, יפתח פתח להסכם עם ריאד ולטיפול באיראנים. לדעתי המצרים יסכימו לקפל את הגדודים ברפיח במסגרת הסכם כזה".



    0 תגובות